Як вигідно продати квартиру на вторинному ринку?

Всі власники нерухомості хочуть продати свою квартиру вигідно і швидко, але вигідно — в першу чергу. Частково це вірно, але фактор часу теж сильно впливає на прибутковість продажу. Про тонкощі продажу квартири на вторинному ринку розповідають експерти.

Чи важлива сезонність?

Для ліквідної квартири немає сезонності, вона буде затребувана завжди. Але є традиційні періоди спаду купівельної активності, які потрібно враховувати при продажу — це місяці канікул і відпусток. Січень, травень і літо. Але бувають і виключення. Так, наприклад, в цьому році, за даними аналітиків, найактивнішими місяцями з точки зору продажів стали березень і липень.

Якщо ж узагальнити інформацію, то продати квартиру вигідно та швидко, можна з огляду на такі особливості сезонних факторів:

  • Січень, травень — затишшя.
  • Лютий — середина березня, літні місяці теж затишшя. Взимку дуже холодно, влітку всі у відпустках, попит падає. Тому покупці більше торгуються і розраховують на знижки.
  • Весна та осінь — пік ділової активності. Особливо це стосується осені, коли всі відпочили та готові до нових змін у житті. Попит перевищує пропозицію, можливий торг на підвищення, так що для продавців це хороший період для вигідного продажу своєї житлової нерухомості.

Оцінка

Перший варіант: самостійно провести аналіз ринку на основі поточних пропозицій на сайтах оголошень, порівняти ціни на аналогічні об’єкти в районі розташування квартири. Але це будуть лише ціни, які хочуть отримати власники тут і зараз, при цьому 80% оголошень представлені за завищеною ціною. До того ж ви не зрозумієте, як довго квартира знаходиться в продажу і яка динаміка її ціни.

Ринок змінюється, і досить швидко, тому бажано робити переоцінку щотижня. Це корисно для процесу продажу, ви в курсі всіх конкурентів, але є великий мінус — потрібно розбиратися в ринку, дуже багато враховувати, переглянути кілька баз, потрібно звести дані по декількох будинках, прибрати дублі, прибрати всю нереальну інформацію, витратити на це мінімум 3-5 годин.

Передпродажна підготовка

Квартира повинна виглядати максимально естетично, і це не завжди залежить від якості ремонту. Приберіться у квартирі, вимийте вікна, упорядковуйте побутові прилади та сантехніку, викиньте зайвий мотлох або складіть його в одному місці. Прибирання необхідне як перед фотосесією квартири, так і перед кожним її переглядом. Перше враження від квартири — найважливіше. Звичайно, потенційні покупці питають, що залишається, що ви забираєте при продажу, але для повної і ясної картини краще показувати максимально чисті та вільні приміщення без вашої присутності.

Реклама

Наступним етапом є підготовка оголошення, публікація об’єкта на майданчиках і регулювання процесу продажу. Перше — напишіть оголошення. Воно повинно бути цікавим, відрізнятися від конкурентів. Можна не повторювати в тексті факти, які вже є в картці об’єкта, такі як площа, поверх і інші. Краще написати ключові переваги саме вашої квартири:

  • вікна у двір — немає шуму з вулиці;
  • велика лоджія — можна влаштувати зимовий сад або кабінет;
  • опис техніки, яка залишається;
  • квартира «сорочечка» – легко провітрити, і сонце завжди в приміщенні.

Підготуйте 8-10 фотографій вашої квартири, під’їзду і вдома. Великим плюсом буде наявність планування. По фотографіях складно зрозуміти, де які приміщення. Потенційний покупець зможе відразу уявити себе в просторі квартири, зможе подумки розставити меблі.

Документи

Підготуйте всі необхідні документи заздалегідь (з обов’язкових можна назвати документ-підставу, свідоцтво або виписку, якщо ви в шлюбі, то ще буде потрібна згода дружини (чоловіка). Це дозволить провести операцію в найкоротші терміни, покаже вас як відповідального продавця. Будь-які проблеми з документами — це привід для торгу. Постарайтеся вирішити всі складнощі заздалегідь.